Návštěva ZOO Liberec  

Posted by JSilhavy in

Článek není hotový

Včera jsem se vydal, po krátké době, navštívit libereckou Zoologickou zahradu. Slavila 50. výročí chovu slonů.
Dopoledne se ZOO zaplnila dětmi z mateřských škol, odpoledne pak, mou osobou. Jedním z největších lákadel byla expozice s lebkou uhynulé slonice Tany (+ 2001).
Tu zoologická zahrada vystavila poprvé v historii, letos už pak k vidění vůbec nebude!

Vyrazil jsme s předstihem ve 13:10 z domova, protože ve 13:14 jel autobus do města (centra). Při příjezdu na terminál jsem žalostně sledoval odjíždějící tramvaj směrem k ZOO. I vystoupil jsem z autobusu, a než jsem došel na tramvajovou zastávku zpoza TESCA se vynořila další tramvaj nejedoucí do Jablonce nad Nisou. S radostí jsem vstoupil do tramvaje a v cíli u ZOO byl již ve 13:31.

U vchodu nikdo nestál i vysolil jsem na usměvavou paní pokladní průkazku dárce krve, osvědčení držitele kříže a občanský průkaz. Paní něco zmáčkla na klávesnici a popřála mi hezkou prohlídku.

Za vchodem jsem si vše uložil na příslušná místa, abych v případě budoucího použití nic nehledal a použil Pivrncovi záchody (člověk nikdy neví, kdy to nań příjde). Přeci jen mi stačí strom, ale v ZOO jich po cestě moc není.

Zpoza první ohrady, trochu zastrčené, na mě koukala přerostlá liška /vlk hřivnatý/.Tahle zvířata se přes noc podhrabala do vedlejšího výběhu, kde si pochutnala na čápech Marabu.

Podle šipky jsem zašel k dřevěné boudičce, ještě nikdy jsem ji neviděl otevřenou, a tam se na stole vyjímala bájná lebka africké slonice Tany. Ouha, expozice otevřená a nikde nikdo. Za otevřenými vraty byl půltik a zpoza něj se vyloupl milý a usměvavý pan ošetřovatel, který mi dal zajimavý výklad o historii slonů ve zdejší ZOO. Kromě lebky byla na stole i dolní čelist, stolička, kel, kousek kůže a den starý otisk žijícího slona. V expozici byla i žirafí oháńka, vycpaniny, kůže bílého tygra a antilopy bongo. Zajimavostí byla embria telete a plody mangusty liščí, ale i tasemnice a jiných cizopasníků.

V pavilonu tropu, po zemi, sbíral ptáček suchou travičku pro své hnízdečko. A nakonci, vedle kapříků, byl jeden takový ptáček, v prázdném teráriu, utopený.

Program Sloního dne:

9.00 - 15.00 - výstava vzácných sloních artefaktů v přírodním informačním centru "15"
10.00 - cvičení bengálských slonic Gaurí a Rání
9.00 - 15.00 - výstava chovatelských potřeb k denní péči o slony
10.30 - 11.30 - zkouška sloních schopností pro děti i dospělé
14.00 - 15.30 - vstup zdarma do ZOO pro všechny s nosem delším než 4 cm (měří se od paty nosu přes dírky ke špičce!)
Před vstupem pobíhal mladý pán se šuplérou (asi tou umělohmotnou z TESCA za 8Kč) a měřil budoucím návštěvníkům nosy./údaj z jiného zdroje/

zdroj: JSilhavy

Bookmark and Share

Button funguje jen při plném zobrazení příspěvku na stránce.Až zjistím, jak na to, bude fungovat na příspěvek v zobrazení příspěvků.

Share/Save/Bookmark

This entry was posted on pátek 10. října 2008 at 07:34 and is filed under . You can follow any responses to this entry through the comments feed .

0 komentářů

Okomentovat

Add